снимка: sxc.hu
В блога си Джон Рех пише за най-често срещаните грешки, които новоназначените мениджъри допускат. В оригинал може да прочетете на http://management.about.com/od/begintomanage/tp/newmgrmistake.htm.
А ето в резюме подредбата на топ 10:
1. Да си мислиш, че знаеш всичко.
2. Да покажеш на всички кой е шефът тук.
3. Да промениш всичко.
4. Да те е страх да направиш каквото и да е.
5. Да не отделиш време да опознаеш хората в екипа.
6. Да не си губиш времето в срещи с шефа.
7. Да не обръщаш внимание на проблемите с „проблемните“ хора.
8. Да не си позволяваш да се държиш като човек.
9. Да не защитаваш хората си.
10. Да не поемаш отговорност за нищо.
Моето мнение е, че и десетте грешки могат да бъдат фатални за един новоназначен мениджър. Със сигурност има и още в списъка, които вие бихте могли да добавите.
Добро обобщение…
На всеки що- годе интелигентен човек би трябвало да е ясно, че изброените грешки трябва да се избягват, но въпреки това новоизлюпените мениджъри почти винаги ги допускат. Ако не всичките наведнъж, поне няколко от тях. Странно, но факт…
Няма безгрешни хора…Мениджърите са също хора…И е нормално да се допускат грешки,въпроса е дали си вземат поука или повтарят същите грешки
Kum Apostol Apostolov – ima razlika mejdu tova koeto znaem che triabva da se napravi i tova, koeto realno pravim 🙂 mnogo e trudno da se upravliavat hora.
Към Zornitza – Да се управляват хора e изкуство. Особено у нас в наши дни. Докато безработицата беше висока и хората трепереха за работата си управлението на човешките ресурси беше сравнително лесно. Сега възможностите за бизнес разстат с всяка изминала година. В същото време работната сила намалява. Квалифицираните кадри още повече. Налага ни се да работим с хора, които виждаме, че нямат необходимия потенциял. В същото време не можем да се лишим от тях. А в крайна сметка трябва да управляваме добре и да гоним все по добри резултати – качество, производителност, печалби…….
Да вземем един от големите сектори – строителството.
Бих казал, че тук пирамидата направо се е обърнала. Големият бум в този сектор доведе до ситуация, в която работодателя започна да се страхува много повече от работника от евентуална раздяла помежду им. И няма как да е иначе, след като има свиреп глад за инженери, технически ръководители, специалисти, майстори, а дори и общи работници. Цената на труда им расте непрекъснато, а възможностите им да сменят работодателите си на практика са неограничени.
И как точно да управляваме тези хора? Хем трябва да ги уважаваме, хем не трябва да допускаме да ни се качват на главата. Хем трябва да ги поощряваме, хем да им показваме допуснатите грешки. Хем трябва да мислим за нови и нови бонуси и поощрения, хем да изискваме увеличаване на производителността им. Хем сме принудени да инвестираме в тях под най-различни форми, хем те имат възможност по всяко време да ни кажат „беше ми приятно, довиждане“.
Управлението на човешкия ресурс е истинско изкуство и тези 10 изброени грешки са малка част от нещата, които мениджъра независимо от нивото си трябва разбира. А за мен добр мениджър е този, който има необходимите знания в съответната сфера, който познава добре човешката природа и който има силна интуиция, която да го ръководи при вземане на решения.
това е една много сложна комбинация от :Амбиция+Човещина+интелигентност+интуиция+знания+чувство за свобода
Всеки една от посочените грешки е наистина на мястото си. Допускането им е сигурен път към неефективен, несплотен екип, а от това и некачествена екипна работа. Като ръководещ малък екип от 4 човека (е, в момента по майчинство) мога да заявя, че недопускането на тези грешки за ръководител на малък екип са задължително правило, за мениджъри на по-високи нива, разбира се, контакта с всеки подчинен от най-долното йерархично ниво е по-слаб, но въпреки това и за тях това би била ценна информация. Дано повече мениджъри четат подобни статии, или поне ползват услугите на фирми, консултиращи по проблеми с мениджмънта (те със сигурност биха им казали подобни грешки), но най-вече имат силата и волята да се вслушват в подобни съвети за недопускане на такива грешки.
относто т.2
2. Да покажеш на всички кой е шефът тук.
мисля, че не трябва да е в този списък. Все пак наистина или си началник или не си. А и неможе да се държиш с подчитените си като с стари приятели, не казвам, че трябва да си „изрод“ но все пак трябва да някаква дистанция