Авто антистрес терапия

22 11 2007

pencils.jpg

Стресът си е ежедневие, но пък по-добре да не му се даваме….

Замислих се, че в последните години съм си намерила няколко евтини трика да му се озъбвам от време на време.

Например вчера изхабих 5 минути време да отида до близката книжарница и да си купя нов тефтер (зверски готин) и цветни химикали. После свърших доста работа, заредена от удоволствието да си пробвам новите писачки :-).

Друг номер, който също помага – гледам си листа със задачки и си избирам на ден поне една, която ми доставя истинско удоволствие. В моя случай това са изискващи повече креативност неща – например да направим сценарий на филм за въвеждаща програма или дизайн на събитие за студентите…

А най-готиното е, че почнах да обядвам навън като се старая да си слагам работни срещи по обедно време. Така хем работя – хем не се изнервям от глад 🙂 Преди номера със сандвича на компютъра не вършеше същата работа.

хммм, интересно ще ми е, ако някой си е открил собствено ефективно антистрес лекарство…

Действия

Information

8 Коментари

22 11 2007
emaiv

Моите антистрес лекарства, които все пак пускам в действие, защото много трудно се справям със стреса:
1. ходене пеш пеш пеш… Винаги като ми дойде до гуша или напрегнато нещо… ставам и изскачам навън – дори си правя безцелни обиколки…
2. ям. Уви, това е най-лошото лекарство… Дори не е лекарство, защото не помага!
3. музика в слушалките, музика на уредбата, музика от радиото, музикален канал по тв – колкото повече, толкова по-добре. за силен стрес имам цял набор релакс, етно, класически джаз и индийски мантри. Когато прибегна до тях, значи положението е невъзможно станало. Дискът ми на „Енигма“ определям като едно от безценните откривателства на съвременната медицина в областта на стреса… :))
4. систематизирам и правя списъци, които после накъсвам на малки парчета…
5. излизам да изпия 1 с някой важен за мен човек

22 11 2007
Prince Of Darkness

За мен най-ефективното лекарство против стрес си остава сексът. Трудно и рисковано е обаче да го правиш в обедната почивка, та затова хората така налитат на цветните химикалки и зверски готините тефтери;-)

23 11 2007
sunflowerlike

Авто антистрес терапии?:-) Интересно… Момент да се замисля:
– скитня с фотоапарт под ръка из парка например… Преследване на катерички, съсредоточаване над цветя или блеене в облаците:-) За целта обикновено се иска да се пльоснеш някъде на тревата по корем или по гръб, тоест не е най-доброто решение за тоя сезон точно:-)
– случайни разговори с непознати, най-добре хлапета или старци, някой, който има потенциала да те измъкне от твоя си свят поне за момент…
– да зачезнеш да пийнеш едно със случайно срещнат познат точно тогава, когато на главата ти висят сто неща за правене, ей така, напук на времето и стреса. Нищо, че после ще обърнеш нощта в ден, за да свършиш работата навреме до сутринта:-)
– музика също- ПЦ, телевизия, слушалките на MP3-плейера докато съм на път. Да добавя към Енигма и Дед кен Денс още Найджъл Кенеди, саундтрака на Шоколад… Много хубаво ми действат и келтските ритми на Лорина Маккенит…
-котки, влажни нослета, пухкави кожухчета, своенравни характери, чар без граници…
-кино
сигурно забравям още доста други…

23 11 2007
Svetlina

хахаххахаахах, принце, ще ме убиеш от смях 🙂
аз пък си слушкам рок (обикновено предпочитам други неща) или друг вариант е да си вървя по улиците и да си тананикам (нищо че хората ме гледат малко стреснато). Но най-много помага да ида на пазар. Обикалям всички щандове минимум два пъти и си купувам от всеки максимум две неща – първо ми е кеф, че върша нещо полезно, второ – продавачите се мъчат да ми се харесат, трето – знам, че не съм съвсем тъпа, щото поне в пазаруването съм експерт 😉 А винаги мога и да почна да чистя или размествам из къщи (за предпочитане през нощта)…
Но като цяло рядко ми се налага да убивам стреса, щото нося толкова шарени и весели дрехи, че… абе, нямам думи…

23 11 2007
pippi

Започвам да пея „Ветрове“ на Лили Иванова в собствен аранжимент 😉 Не си ли ме чувала…?

24 11 2007
Богдана

Доста богат арсенал си имам 🙂

И аз съм любител на шарени канцеларски материали. Май че си ми виждала моливчетата, които пишат в няколко цвята 🙂 Обичам и да си „персонализирам“ работното място с интересни снимки, вицове, мъдрости и други – тук обаче трябва да се внимава да не настане пълен панаир… За целта е добре нещата да се сменят периодично.

Хобитата са друго нещо – спорт, пътешествия, фотография. Когато се усещам нервна започвам да планувам пътуване до място, на което не съм била.

Срещите с приятели също помагат. Музиката е универсално средство. Засега – толкова 🙂

Поздрави!

25 11 2007
yazza

Писане на блога, музика, приятели, рисуване по стъклени бурканчета, гледане в една точка, горещ душ, сауна-маска за лице, плуване, сън, сън, сън, …………

18 12 2007
Румяна Димитрова

Нелке, аз намерих антистрес терапия за себе си – взех си куче! Крайно време е да дойдеш да го видиш!
p.s. то се радва на подаръци! Аз …… – също! 😉

Вашият коментар

