Най-лесният начин да убиеш една идея

17 10 2007

Идеите

Това е една друга истинска история, в която аз съм главен герой.

Въобще не се срамувам да я разказвам, защото човек се учи от грешките си.

Имам един колега, който е супер идеен човек. Още като дойде на работа, започна да предлага най-различни неща – като започнеш от апаратите за минерална вода в офиса, минеш през създаването на корпоративна професионална библиотека, въвеждането на бонуси за препоръчани хора, които са преминали успешно изпитателния срок и са останали на работа и стигнеш до стартирането на вътрешен инфо бюлетин.

Сега всичките му горни идеи са факт, с изключение на библиотеката, която е в процес на оборудване.

Но какво стана в началото? Той ми пращаше идеи, аз си ги обмислях, но се бавех с реализирането поради най-различни причини – бюджет, време да убедя шефовете, физическо място и т.н. Така си мина едно сериозно време без реакция от моя страна.

Като дойде време за даване на обратна връзка – той беше безпощаден. Основната му забележка беше, че е демотивиран да предлага идеи, защото дори не получава информация дали са харесани, не са ли и какво се случва по тяхното реализиране.

И беше прав.

А аз научих много важен урок – най-лесният начин да убиеш желанието на някого да дава идеи е да не му казваш какво се случва с тях. Това не струва почти нищо на мен, а ползите са неизмерими.   

Действия

Information

2 Коментари

18 10 2007
Богдана

Много си права, Нели. Аз съм била в позицията на твоя колега, но в моя случай реакциите на моите идеи беше нещо в стил – „Ох, моля ти се! Стига с тия твои идеи! Виж колко работа имаме…“ А аз все си мислех, че това, което предлагам ще улесни работата, но се сблъсквах с вечното мото „ние винаги така сме си правили нещата“. Накрая на мен ми хрумна идея, която обаче вече не касаеше съответната организация 🙂

Не винаги новите предложения изискват много ресурси или време, а просто някой да ги обмисли. Наясно съм, че и това е доста трудно в много случаи и много се радвам, че ти си дейна в това отношение. Често хората се притесняват да предложат нещо, защото смятат, че ако идеята не се приеме ще изглеждат глупави в очите на колегите си, и още по-лошо – на шефовете. Но ако непрекъснато се опитваш да се затвориш в черупката си (или се опитват да те напъхат в нея) дали си намерил подходящото място за себе си и дали точно тази среда е най-добрата да покажеш най-силните си качества?

13 12 2007
Карикатури. | experience.blogging

[…] Пука ли на Мениджърите за нашите мнения. Според редица видни критици в областта точно мненията са служителитe носят над 30 или 40% {в зависимост от автора} от движещите идеи за компанията. Но това едва ли е всичко. […]

Вашият коментар

